Säljande medarbetare till

Kundtjänst

Om tjänsten

Kundtjänst hanterar dagligen uppemot 1 000 telefonsamtal. När en kund gör en beställning skapas en körorder i vårt datasystem. Här finns många parametrar att ta hänsyn till för att vi på bästa sätt ska kunna leverera den tjänst som gör att vi uppfyller kundens behov. Ordermottagaren måste därför vara mycket väl insatt i Best Transports breda tjänsteutbud. När körordern är klar skickas den vidare till trafikledningen som fördelar den på lämpligaste fordon utifrån de förutsättningar du angivit. I rollen som kundtjänstmedarbetare ingår även att via telefon kontakta och bearbeta nya och befintliga kunder med våra erbjudanden. Du kommer även att hjälpa försäljningsavdelningen med eftermarknadsfrågor, bland annat genom att vara kontaktperson med kundserviceansvar för ett antal avtalskunder.


Om dig

För att lyckas hos oss är du lyhörd och noggrann. Du gillar att arbeta i ett högt tempo. Du är mycket serviceinriktad och du njuter av att få leverera det ”lilla extra” i alla lägen. Du är orädd inför att skapa nya kontakter med potentiella kunder. Du är affärsmässig och intresserad av försäljning, troligen har du tidigare erfarenhet från arbete som innesäljare/mötesbokare. Du är flexibel och har lätt för att prioritera arbetsuppgifter. Du behärskar svenska i tal och skrift. Du har datorvana och lokalkännedom i Stockholm.


Om oss

Best Transport är ett av Sveriges ledande bud- och distributionsföretag. Vi driver på utvecklingen i branschen! Sedan starten 1976 har vi utfört miljontals transportuppdrag inom bud och distribution, IT-logistik och hemleveranser. Företaget består av ett flertal affärsområden i Sverige, Norge och Danmark. Best Transport erbjuder sina kunder en unik tillgänglighet och flexibla och effektiva logistiklösningar. Som enda företag i transportbranschen inkluderar vi 100% klimatkompensation i alla våra transporter. Det är vi väldigt stolta över!

Best Transport har kollektivavtal med Biltrafikens Arbetsgivareförbund. Vi erbjuder en fartfylld och trevlig arbetsplats i en organisation med stort driv.


Övrig information

Tillträde: Enligt överenskommelse

Placering: Årsta, Stockholm

Omfattning: Heltid

Arbetstider: Varierande mellan kl 06:30-18-00.

Lön: Enligt överenskommelse


Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kundtjänstansvarig Sanna Sjödahl på sanna.sjodahl@besttransport.se

Vi genomför intervjuer löpande och rekommenderar därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31 mars 2019. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.

Välkommen med din ansökan

Vänligen ange i meddelanderutan att du söker tjänsten som kundtjänstmedarbetare i Stockholm.