Best Transport - Hemleverans som du kan följa på karta i realtid

Best Transport klimatkompenserar sina transporter till 100%

Läs mer

Klaratunneln avstängd perioden 24-31 maj


Dessvärre ställer det till det för oss så att det blir svårare att nå ut med våra leveranser. Vi jobbar på allt vi kan för att leverera i tid.


Välkommen till
Best Hemleverans

Få din vara hem till dörren på en dag och vid en tidpunkt när du är hemma!


SPÅRA?
För att spåra din leverans krävs det att du fyller i ditt sändningsnummer.
Om du ej erhållit något sändningsnummer kontakta din e-handlare.

Följ din hemleverans, i realtid på en karta i din smartphone!

När vi har lastat dina varor för hemleverans (strax innan leveransfönstret 18.00-22.00) kommer du som mottagare få ett SMS* med en länk till vår leveransportal.

När du kommit in i leveransportalen klickar du på jordgloben. Då kan du i realtid följa var budbilen är på en karta. I leveransportalen ser du även tidsfönstret för din hemleverans samt hur många stopp det är kvar innan vår förare kommer till dig.

* Vi arbetar hela tiden med att ge alla kunder möjlighet att få en smidig och exakt hemleverans. Men i några av våra fordon saknar vi GPS-spårning. Det gör att vi ibland inte kan erbjuda möjligheten att följa hemleveransen på en karta.

Tyck till – varje leverans räknas.

För oss är det viktigt att få reda på hur du som kund upplevt vår hemleverans. På så vis kan vi ständigt förbättra oss!

När vi har levererat dina varor finns information i portalen om när leveransen utfördes samt vem som kvitterade den. Du som mottagare har nu också möjlighet att betygsätta vår hemleverans. Fyll i antal stjärnor och om du önskar kan du även fylla i kommentarer i fritextfältet.

Om vi inte lyckas leverera din vara
söker vår förare dig via telefon.

När vi kommer hem till dig levererar vi varorna till din dörr. Om du bor i lägenhet är det därför viktigt att vi har fått eventuell portkod. Om vi inte kan ta oss in i trapphuset kommer vår förare att ringa dig på det telefonnummer du angav vid ditt Internetköp. Får föraren inte tag på dig kommer leveransen att gå i retur. Vi på Best Transport alternativt kundtjänsten hos den e-handelsbutik du handlat av kommer kontakta dig för att boka in en ny tid för hemleverans.


Kontakta trafikledningen

Best Transports trafikledning har garanterat koll på din hemleverans. Välkommen att kontakta oss om du har några frågor.

Ja, jag har läst Best Transports Integritets- och marknadsföringspolicy och godkänner att Best Transport får kontakta mig med erbjudanden och information.

Vanliga frågor:

  • Jag väntar en leverans av Best ikväll. Jag undrar om ni vet ungefär när ni kommer?
    Svar: Avisering om din hemleverans kommer skickas via SMS ca kl 17:45. Via länken i vårt SMS kan du följa din hemleverans i realtid på en karta. I leveransportalen kan du också se hur många stopp föraren har kvar innan din leverans.
  • Det går inte att klicka på länken för att följa min hemleverans. Är det något fel på länken?
    Svar: Länken till realtidskartan aktiveras när bilen är lastad och klar för avfärd från vår terminal.
  • Jag missade att lägga in min portkod vid Internetköpet. Hur gör jag nu?
    Svar: Föraren kommer ringa dig om porten är låst. Håll därför gärna telefonen nära till hands. Du kan också meddela portkoden till oss genom att sända ett e-postmeddelande på hemleverans@besttransport.se
  • Kommer föraren att ringa mig innan leveransen?
    Svar: Föraren ringer endast om det inte går att komma fram till din dörr.
  • Jag missade min leverans, vad gör jag nu?
    Svar: Vänligen kontakta din e-handlare och bestäm en ny tid för hemleverans.
  • Jag väntade på en hemleverans ikväll, men det kom ingen. Har mitt paket försvunnit?
    Svar: För oss är det viktigt att leverera i tid. Om du har fått ett aviserings-SMS från oss och det därefter inte skett en hemleverans ber vi dig kontakta Best Transports kundtjänst alternativt din e-handlare.
  • Jag kommer inte att vara hemma ikväll. Kan ni lämna godset utanför dörren?
    Svar: Om vi har tillstånd från e-handlaren samt om din leverans inte innehåller receptbelagda läkemedel/alkohol/tobak kan vi ställa av godset utanför dörren. Beställningar med högt ordervärde kräver i regel alltid kvittens av säkerhetsskäl. Kontakta oss på hemleverans@besttranport.se så kan vi se efter om det är möjligt att lämna just din leverans utanför dörren.
  • Kan jag få numret till föraren?
    Svar: Enligt personuppgiftslagen lämnar vi inte ut några telefonnummer till våra förare.
  • Kan ni komma under ett kortare tidsfönster?
    Svar: Nej, vi har ett leveransfönster mellan kl 18.00-22:00, vi har tyvärr inte möjlighet att avvika från det. Vi skickar ut ett SMS där du kan följa din leverans och se när det är din tur att ta emot ditt paket.

Sunda transporter från sunda åkeriföretag

Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.