Best Box

Det här är Best Box

Tillgänglighet 24/7: Inga öppettider att anpassa sig efter. Inga väntetider! Paket kan hämtas upp 24/7 tack vare leveransboxarnas placering i det offentliga rummet.

Bostadsnära: Leveransboxarna finns i nära anslutning till bostaden, vilket gör att det går snabbt och enkelt att hämta upp paket.

Hållbarhet: Paketen levereras med fordon som kör på fossilfria eller emissionsfria bränslen av chaufförer med schyssta arbetsvillkor!

Så går det till

Du köper en vara hos din e-handlare och väljer ”Best Box” som leveransalternativ i kassan. Vi informerar och guidar sedan dig steg för steg i leveransen
Best_Box_TT

1.

När vi har mottagit en leveransbeställning från din e-handlare aviserar vi dig via SMS. Du får en länk till vår spårningsportal där du också kan förbereda dig genom att ladda ner iBoxen-appen. Appen och Mobilt BankID krävs för att hämta ut paketet ur leveransboxen.

2.

När paketet har ankommit Best kommer vi återigen avisera dig så att du själv kan välja till vilken leveransbox paketet ska levereras. De olika leveransboxarna presenteras i en lista.

3.

Du kan även se leveransboxarna på en karta.

4.

Ditt paket är nu framme! Vi aviserar dig via SMS när paketet finns redo att hämta i leveransboxen. Du får information om var du hämtar paketet samt hur länge det ligger kvar i leveransboxen.

5.

När du hämtar upp ditt paket öppnar du upp iBoxen-appen. Därefter legitimerar du dig med hjälp av Mobilt BankID.

6.

Rätt skåplucka öppnas sedan via en knapp i iBoxen-appen.

Samarbete med iBoxen

Best samarbetar med iBoxen som är en rikstäckande och transportörsneutral infrastruktur av leveransboxar. iBoxen knyter ihop ett nätverk av intressenter såsom fastighetsägare, transport- och e-handelsbolag samt SKR. iBoxen ställer dagligen ut nya leveransboxar i Sverige - från norr till söder. I städer ska ingen ha längre än 300 meter från bostaden till att hämta upp sin leverans.

Bra att veta

  • Paketen kan ligga kvar i leveransboxen i upp till 48 timmar.
  • Du kan välja att få leveransen till en box under 120 cm. Bra om du har svårt att nå högt upp.
  • För att öppna leveransboxen krävs alltid identifiering med hjälp av Mobilt BankID. För säkerhets skull!
  • Om du själv inte kan hämta upp ditt paket kan du, via iBoxen-appen, utse ett ombud som kan hämta ditt paket åt dig. Ombudet behöver ladda ner iBoxen-appen samt kunna identifiera sig med hjälp av Mobilt BankID.

Om du behöver hjälp

Best

Kontakta Best vid frågor om din leverans, vänligen ha ditt sändningsnummer tillgängligt. Best kundtjänst har öppet helgfria vardagar kl 10-22.

E-post: hemleverans@besttransport.se

Chat: Chatta med kundtjänst

iBoxen

Kontakta iBoxen vid eventuella problem med leveransboxen eller iBoxen-app. iBoxens kundtjänst har öppet helgfria vardagar kl 08-22 samt helg och röda dagar kl 10-22.

E-post: konsument.support@iboxen.com

Telefon: 08-13 21 31

Din e-handlare

Kontakta din e-handlare vid frågor om dina varor eller reklamation.